Tisztelt Ügyfelek!
Tájékoztatni szeretnénk Önöket az elektronikus kapcsolattartás lehetőségeiről illetve az ehhez kapcsolódó kötelezettségekről. A hivatal hatáskörébe tartozó elektronikusan intézhető ügytípusok köre kibővült, főleg az adóügyek tekintetében.
Az elektronikus önkormányzati ügyintézés helyszíne az Önkormányzati Hivatali Portál (OHP) az alábbi internetes felületen érhető el: https://ohp-20.asp.lgov.hu
Elektronikus ügyintézésre (ELÜGY) kötelezettek a gazdálkodó szervezetek és azok az egyéni vállalkozók, akik az Egyéni Vállalkozók Nyilvántartásában ekként bejegyzett természetes személyek. Magánszemély ügyfelek is élhetnek az e-ügyintézési lehetőséggel.
Kérjük ismerjék meg és vegyék igénybe ezt a kényelmes, takarékos szolgáltatást ügyeik intézéséhez. Segítséget nyújt a „Tájékoztató a Portálról” menüpont, ami a nyitó oldal baloldali menüsorában vagy a https://ohp-20.asp.lgov.hu/tajekoztato webcímen található.
Ügyindításra regisztráció, bejelentkezés, azonosítás (ügyfélkapu, e-személyi igazolvány) után van lehetőség.
Ha nem saját nevében szeretne adóügyet indítani, akkor az Önt meghatalmazó vagy képviseleti joggal rendelkező személynek kell eljuttatni a meghatalmazást az Önkormányzathoz a „Meghatalmazás Önkormányzati adóügyekben” űrlapon.
A Hivatali Portálon rendelkezésre álló űrlapok online kitöltés, ellenőrzés után elektronikusan beküldhetők. Mellékletek, dokumentumok becsatolására is van lehetőség. A Portál az IFORM űrlapkitöltő alkalmazást használja.
Az indított ügyek nyomon követése az ügykövetés menüpontban történik, de adóegyenleg lekérdezésre is van lehetőség.
A portálon található e-nyomtatványok többsége adóügyi űrlap és a leggyakrabban használt nyomtatvány az iparűzési adó bevallás (HIPA).
A 2018 adóévi HIPA bevallás benyújtási határideje 2019.05.31.
Kérjük a tisztelt adózókat, hogy a kötelezettségük időben történő teljesítéséhez vegyék igénybe az önkormányzat ezen közvetlen bevallás benyújtási „csatornáját” a https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap weboldalon keresztül.
Részletesebb tájékoztató az OHP használatáról a honlapunkon a Hivatal/ Elektronikus Ügyintézés útvonalon érhető el.
Ha valamely indítani kívánt ügyhöz nem találnak nyomtatványt, akkor az általános célú elektronikus kérelem űrlapot, e-Papír szolgáltatást legyenek szívesek használni: (https://epapir.gov.hu).
Amennyiben kérdésük van az adócsoport kollégái készséggel állnak rendelkezésre.
Tájékoztató videók:
Csongrád, 2019.05.14.
Dr. Juhász László jegyző